Hastane Kuralları
08 Ocak 2020

HASTA VE YAKINLARININ SORUMLULUKLARI

1. Bilgi Verme

Hastalarımız, tıbbi hizmet vermekle görevli tabip ve hemşirelere sağlık durumuyla ilgili tam ve doğru bilgi vermelidir.

2. Önerilere Uyma

Hastalarımız, tedavilerinden sorumlu tabipler tarafından önerilen tedavi planına uymakla ve tabiplerin talimatları doğrultusunda ilgili sağlık personelinin bakım planının yerine getirmesini kabullenmekle de yükümlüdür.

3. Planlanan Tedavi Reddetme

Tedavi ret edilmek istendiğinde gerekçe tabibe yazılı belirtilmelidir. Hasta yakını hastanın şuuru açık olduğu sürece bu hakkı kullanamaz

4. Sağlık Kuruluşu Kurallarına Uyma

Hastalarımız, sağlık kuruluşumuzun kural ve uygulamalarına uymak ile sorumludur.

5. Saygı Gösterme: Hastalarımız; sağlık kuruluşu içerisinde bulunan hasta ve yakınlarını tehlikeye sokan gürültü, ziyaretçi, duman gibi rahatsızlık verici durumlarda hastanenin alacağı tedbir ve kurallara uygun davranmakla sorumludur.

6. Enfeksiyon Kontrol

Hastalarımız ve yakınları enfeksiyon hastalıklarının yayılması için kendilerine önerilen tüm önlemler konusunda hassas davranmakla sorumludur.

7. Hasta Ziyaretçisi

Hastalarımızın aynı anda mümkün olduğunca az ziyaretçi kabul etmesi, ziyaretçilerin yiyecek-içecek getirmemesi, başka hastalara ait eşyaları kullanmaması, hastane ziyaret saatlerine uyma sorumluluğu vardır.

 

YATAN HASTA BİLGİLENDİRME

  • Yakınlarınız sizi aramak istediğinde önce 0224 280 1600 numaralı telefonu çevirip daha sonra odanızdaki telefonun üzerinde bulunan 4 haneli numarayı çevirerek size ulaşabilirler. Saat 22.00 den sonra hastane telefonu aranmamalıdır (Diğer hastaları rahatsız etmemek için).
  • Servisinizdeki hemşireye ulaşmak istediğinizde, refakatçınız varsa refakatçı aracılığıyla, refakatçınız yoksa başucunuzda bulunan kırmızı ışıklı düğmeye(Hemşire Çağrı) basarak ulaşabilirsiniz.
  • Tuvalet veya banyodayken acil bir durum yaşanması durumunda (düşme, baş dönmesi vb.) yine acil hemşire çağrı cihazını ipini aşağıya doğru çekerek ulaşabilirsiniz.
  • Eşyalarınızı her odada bulunan kilitli dolaplarınızda muhafaza edebilirsiniz. Kıymetli eşyalarınızı yakınlarınıza teslim ediniz. Taburcu olurken anahtarınızı ve televizyon kumandasını servis hemşirenize teslim ediniz.
  • Yatışınız sırasında kolunuza bileklik takılmaktadır. Bu bilekliğin üzerinde kimlik bilgileriniz bulunmaktadır. Hastanede yapılan tedavi ve uygulamaların doğru kişiye uygulanması için kullanılır. Bilekliği yatışınız süresince çıkarmamalısınız. Bilekliğin yıpranması durumunda hemşirenize bilgi vererek değiştirilmesini sağlamalısınız.
  • Doğum yapan anne ve bebeğe aynı seri numaralı bileklikler takılmaktadır. Yatışınız süresince kendinizin ve bebeğinizin bilekliğini çıkarmamalısınız.
  • Size yapılacak işlemlerde hastane çalışanlarının bilgilendirmelerine göre hareket edilmelidir.
  • Yataklı hizmetimizden faydalanan tüm hasta ve hasta yakınları için hasta ve hasta yakınları eğitim kitabımız bütün odalarımızda mevcuttur. Yataklı kurumumuzdan faydalanırken sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için bilgilendirme kitapçığımızı okumanız önemle rica olunur.

HASTA YAKINLARI VE ZİYARET KURALLARI

       Hasta ziyaretçilerinin kabul edilmesi, hastanemizde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak ve hastaların huzur ve sükûnlarını bozacak fiil ve tutumlara sebebiyet vermeyecek şekilde gerçekleştirilmelidir. Hastanızın sağlığı açısından bu konuda bize yardımcı olmanızı ve hastanemizin ziyaret politikası çerçevesinde belirlenen usul ve esasları hakkında sağlık çalışanlarımızdan bilgi almadan hasta ziyareti gerçekleştirmemeniz gerektiğini önemle belirtmek isteriz.

       Hasta ziyaretini, hastanemizin belirlediği ziyaret saatleri içinde yapılmaktadır. Ziyaret saatleri hastalarımızın bakım ve dinlenme zamanları dikkate alınarak düzenlenmiştir.

  • Diğer hastaların odalarına girilmemelidir.
  • Hastanemizde yatan hastalara ve refakatçilerine sabah, öğle ve akşam yemekleri verilmektedir. Ziyaretlerde yiyecek, içecek getirilmemesi rica olunur
  • Ayrıca bazı hastalara diyetisyen kontrolünde hastalıkları gereği ara öğün yemek verilmektedir.
  • Çocukların sağlığının korunması amacı ile 12 yaş altı çocuklar hasta ziyaretine getirilmemelidir Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan kişiler, herhangi bir kronik hastalığı olan kişiler, enfeksiyon almaya yatkın olan kişiler ve 12 yaşından küçük çocukların vücut direnci büyüklerden daha zayıf olduğundan dolayı mümkün olduğunca hasta ziyaretlerine ve hasta olmadıkları sürece hastane ortamına getirilmemeleri gerekir. Ancak bazı durumlarda çocukların hasta ziyaretinin hasta iyileşmesi üzerinde olumlu etkileri olduğundan enfeksiyon kontrol ilkelerine uymak kaydı ile hastanın çocuklarına ve kardeş çocukların ziyaretine izin verilebilir.
  • Ziyaretiniz sırasında hasta ve yakınlarının mahremiyetine özen gösteriniz.
  • Ziyaret öncesi ve sonrası mutlaka el hijyeninize özen gösteriniz; ellerinizi yıkayınız ve/veya dezenfekte ediniz.
  • Hastamızın sağlığı açısından ziyarete gelen kişilerin hasta odasında kalma süreleri çok uzun olmamalıdır. Bunun için ziyaret süresinin 10 dakika ile sınırlandırılmasına ve odada 2 kişiden fazla sayıda ziyaretçi olmamasına özen gösteriniz.
  • Ziyaret sırasında, hastanın ve kendi sağlığınız açısından ortamdaki eşya / alanlara, hastaya bağlı bulunan ekipmanlara dokunmamaya ve hasta yatağına oturmamaya lütfen dikkat ediniz.
  • Hastane giriş kapılarının önünde ve kapalı alanda sigara içmek yasaktır.
  • Hastaların sağlığı açısından gürültü kirliliği nedeni ile hastane içinde cep telefonlarınızı sessiz moduna ayarlayarak kullanılması gerekmektedir. Hastane koridorlarında gürültü yapılmamalıdır.

    ZİYARET SAATLERİ

    Ziyaret girişleri başhekimlik girişinden yapılmaktadır. Kliniklerde ziyaret saatleri;

  • Öğlen: 12.00-14.00
  • Akşam:18.00-20.00 saatleri arasındadır

    YEMEK SAATLERİ

    • Sabah:  06.00- 07.00
    • Öğle:    11.30- 12.30
    • Akşam: 17.30- 18.30 saatleri arasındadır.

      DİNİ HİZMETLER

    • İbadethane hastanemizin -1 Bodrum katındadır.

      REFAKATÇİ POLİTİKASI

             Tedavi sırasında hastaya yardımcı olmak üzere; mevzuatın ve hastanemizin imkânlarının elverdiği ve hastanın sağlık durumunun gerektirdiği ölçüde, tedaviden sorumlu doktorun uygun görmesine bağlı olarak, hastanın refakatçi bulundurma hakkı vardır. Bu hakkın nasıl ve ne zaman kullanılacağı hastanemizde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak gerçekleştirilmelidir. Hastanızın sağlığı açısından bu konuda bize yardımcı olmanızı ve hastanemizin refakatçi politikası çerçevesinde belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde hastanıza refakat etmeniz gerektiğini önemle belirtmek isteriz.

       

    • Refakatçi sayısı bir kişiyle sınırlıdır.
    • Refakatçi vizite ve tıbbi bakım sırasında hastanın yanında bulunmamalıdır.
    • Hekim ve hemşire direktifleri dışında hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalıdır. Refakatçi, hastanın bakımına izin verilen ölçüde yardım eder.
    •  

       

       

    • İlgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastayı hastane dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelidir.
    • Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, refakatçilerin; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması, odalarda bulunan televizyonları başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanması; doktor vizite saatlerinde ve saat 22.00’den sonra telefonlarını kapatmaları veya sesini kısık tona ayarlamaları önemlidir.
    • Hastane içerisinde tütün ve alkol kullanımı yasalar ve hastane kurallarına göre yasaktır.
    • Refakatçilerin hastane dışından yiyecek ve içecek getirmemesi, diyetisyen kontrolü olmayan hiçbir yiyeceğin hastaya verilmemesi gerekmektedir.
    • Refakatçi için hasta kabulü sırasında bir refakatçi kartı verilir.
    • Refakatçi genel hastane kurallarına uymakla yükümlüdür. İhlali halinde, hastanıza refakat durumunuz kabul edilmeyecektir.
    •  

  1. Refakatçi değişiminde mutlaka hemşiresine bilgi verilmesi gerekmektedir.
  2. Tüm bunların dışında refakatçi olarak, hastanın sağlığı açısından herhangi bir sorun olduğu zaman öncelikle servis hemşirelerine bilgi vermelidir. Servis hemşirelerinin bilgisi dışından herhangi bir müdahalede bulunmamalıdır.
  3. Çocuk hastaların ve kadın doğum hastalarınızın yanında bayan refakatçi bulunması gerekmektedir. Özel durumunuz varsa yatış öncesi hekiminize ve sorumlu hemşireye bilgi veriniz. Gerekli düzenleme ve açıklama yapılacaktır.

    YOĞUN BAKIMDA YATAN HASTANIZ VARSA;

     

  4. Hasta yakınlarından bir kişi her gün 11.00 -12.00 saatleri arasında sırayla hastalarını görmek amacıyla içeriye alınacaktır. Yoğun Bakım Üniteleri ’ne birinci derece hasta yakınları dışında ziyaretçi kabulü yapılmaz.
  5.  

  • Hastanızla ilgili bilgilendirme doktoru tarafından saat 11.00 de ziyaret öncesi birinci derece yakınına yapılacaktır.
  • Hastanızın herhangi bir ihtiyacı halinde yoğun bakım sorumlu hemşiresine lütfen size ulaşabileceği bir telefon numarası bırakınız.
  • Yoğun Bakım Üniteleri tek yataklı üniteler değildir. Sizin hastanızın yanında başka hastaların da aynı ünitede tedavi aldığını unutmayınız. Hastaların herhangi biri açısından uygun olunmadığında, ziyaretçi saati gelmesine rağmen Yoğun Bakım Ekibinin sizleri Yoğun Bakım Ünitesi’ne kabul etmesi gecikebilir. Bu durumda lütfen sabırlı olup sizlere bilgi verilmesini bekleyiniz ve izinsiz olarak Yoğun Bakım Ünitesi’ne girmeye çalışmayınız. Anlayışınız ve işbirliğiniz için teşekkür ederiz. Daha sağlıklı bir yaşam için hizmetinizdeyiz.

 

ŞİKÂYET POLİTİKASI

  • Hasta Hakları Bölümü, sizlerden gelen öneri ve görüşleriniz ile hastanemizin gelişimine katkı sağlar. Şikâyetleriniz ve olumsuz görüşlerinizle de sadece Hasta Hakları Bölümümüz değil ilgili tüm üst düzey yöneticilerimiz çözüm amaçlı ilgilenir.
  • Şikâyet, istek ve önerilerinizi hasta hakları birimimize yüz yüze görüşme, telefon, e-mail, web sitesi, anket/mektup aracılığıyla iletebilirsiniz.
  • Ayrıca hizmetlerimizle ilgili görüş ve şikâyetlerinizi hasta odalarında ve bankolarda bulunan memnuniyet anket formunu doldurarak iletebilirsiniz.
  • Şikâyet/ önerileriniz kayıt altına alınır, ilgili bölüm yöneticileri ile değerlendirilir ve sizlerin talepleri doğrultusunda hizmet kalitemizi artırmak amacıyla iyileştirmeler yapılır.
  • Şikâyetlerin sonucu, belirtilen süre içinde Hasta Hakları Birimi tarafından sizlere geri bildirimi yapılır.
  • Hastanemiz, yasa, yönetmelik ve yönergeler nedeniyle çözülemeyecek şikâyetleri, çözümü araştırılmak üzere bir üst makama iletilir.
  • Görüşlerinizi internet aracılığıyla bildirmek için web sayfamızda yer alan "Öneri & Şikâyetler” hasta ve yakınları bölümünden iletebilirsiniz. Hizmet kalitemizi artırmaya yönelik iletmiş olduğunuz görüşleriniz için teşekkür ederiz.

GÜVENLİK BİLGİLERİ VE POLİTİKASI

  1. Hastanemize gelirken gereğinden fazla eşya getirmeyiniz.
  2. Aracınızda değerli eşya bırakmayınız. Kapı ve camlarınızın kapalı ve kilitli olduğundan emin olunuz.
  3. Herhangi bir eşyanızın kaybolması/çalınması ya da sahipsiz bir eşya görülmesi halinde ilgili bölümün sorumlu hemşiresine bilgi verdiğiniz takdirde Hastane Güvenlik Görevlileri derhal bölgeye gelecektir.
  4. Tanımadığınız kişilerden yardım istemeyiniz ve onların yardım tekliflerini kabul etmeyiniz.
  5. Yatış için gelirken değerli eşyalarınızı (ziynet eşyası, fazla miktarda para vb.) yanınızda getirmeyiniz.
  6. Eğer yanınızda değerli eşyanız varsa, odanızdan kısa süreli ayrılmanız halinde dahi ya yanınıza alınız veya refakatçi/yakınınıza teslim ediniz.
  7. Eşyalarınızı odanızdaki dolaplarda muhafaza ediniz.
  8. Şüpheli bir durum veya şahıs gördüğünüzde ilgili bölümün başhemşire veya sorumlu hemşiresine bilgi veriniz.
  9. Klinik görevlileri dışındaki kişilerin sizi yönlendirmesine inanmayınız. Böyle durumları Hastane Güvenlik Görevlilerine bildiriniz.