Hasta Ziyaretçi Kuralları

REFAKATÇİ KURALLARI 

1. Refakatçi gereksinimine hastanın doktoru tarafından karar verilmektedir. 
2. Refakatçi sayısı bir kişiyle sınırlıdır. Birden fazla refakatçinin bulunması gereksiz yere kalabalık oluşturacağı ve hastanenin işleyişini engelleyebileceği için bir refakatçi yeterli bulunmuştur. 
3. Kadın Hastalıkları servisinde erkek refakatçi kalamaz.
4. Refakatçiler adlarına düzenlenmiş refakat kimlik kartlarını sürekli takılı tutmak mecburiyetindedirler. 
5. Refakatçiler hastane kurallarına uymalıdırlar. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir. 
6. Özel oda dışındaki refakatçilere yatak verilme mecburiyeti yoktur. Refakatçilerin istirahat edebilmeleri için hasta odalarında bulunan refakatçi koltuklarını kullanabilirler. 
7. Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında) hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalıdır. 
8. Refakatçiler hastaneye ait eşya, malzemeleri düzenli ve temiz tutmalıdır. Hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılamak mecburiyetindedir. 
9. Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastaları hastane dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelidir. 
10. Refakatçiler hastanede tütün ve alkollü madde kullanmaları yasaktır. 
11. Refakatçiler hastaya yiyecek-içecek getirmemeli, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek içecek vermemelidir. 
12. Refakatçiler hasta odaları ve koridorlarda yüksek sesle konuşmamalı, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemelidir. 
13. Süresi biten refakatçi kimlik kartları yenilenmelidir. 
14. Refakatçiler, refakat kartlarını göstermek sureti ile hastanemiz yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeksizin yararlanabilirler. 
15. Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber vermelidirler. 
16. Refakatçilerin; sık sık refakatçi değişikliğine gitmemeleri, değişikliğin zorunlu olması halinde durumu klinik sorumlu hemşiresine bildirmeleri gerekmektedir. 
17. Hastane dışı telefon görüşmelerinizi, hastanemizin acil girişindeki veya servislerin girişindeki ankesörlü telefonlarla yapabilirsiniz. 
18. Öneri, teşekkür ve şikayetlerinizi “Hasta Hakları Birimi”, katlarda bulunan “dilek-öneri kutuları” ve Web Sayfamızdaki” dilek-öneriler (eposta)” aracılığı ile iletebilirsiniz. 
19. Acil durumlarda hastane tahliye alanları her katta tabelayla gösterilmiştir. 

Her zaman yanınızdayız, sizlerin de bizlerin yanında olduğunuzdan eminiz. Gösterdiğiniz anlayış için teşekkür eder, sizler ve hastanız için sağlıklı bir ömür dileriz.